یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 4 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
بنادر و سواحل یکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۶:۲۶:۰۲

ایجاد اسکله مشترک بین ایران وعمان در بندر چابهار

باشگاه خبری فراساحل: استاندار سیستان وبلوچستان در جلسه کمیسیون روابط خارجی استان با حضور رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عمان با بيان اينكه بندر چابهار مستقل از منطقه آزاد چابهار، قوانین خاص خود را برای ‌سرمايه‌گذاری دارد، به ‌سرمايه‌گذاری مشترک در بنادر شهيد بهشتی و كلانتری و ایجاد اسكله مشترك تاکید کرد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل وبه نقل ازایسنا، علی اوسط‌هاشمی وجود 4 دروازه رسمي ترانزیتی استان سيستان و بلوچستان با كشور پاكستان را ظرفيت مناسبی برای ارتباط عمان با پاكستان دانست. وی با اشاره به جذب گردشگران اروپايی از سوی كشور عمان گفت: فعالیت پايانه مسافربری ايران –عمان به عنوان بزرگترين پايانه مسافربری در حاشيه خليج فارس و دريای عمان نقش مهمی در اقبال توریسم دارد.

هاشمی جمعيت ايرانيان مقيم عمان را سرمايه مشترك بين دو دولت خواند كه بايد از اين ظرفيت بسيار تاثير گذار در جهت رشد و توسعه روابط بهره داری کرد. وی ايجاد بانك اطلاعاتی ايرانيان مقيم عمان را در مسیر نقش دادن به آن‌ها در جهت توسعه و توليد، ارزشمند توصیف کرد. استاندار با اشاره به پتانسيل معدنی گسترده در استان، سرمایه‌گذاری عمانی‌ها در صنایع معدنی همچون تولید سیمان را مورد تاکید قرار داد. وی با توجه به تخصص و تجربه بالای نیروی مهندسی ایرانی در ساخت نیروگاه ،سد و مبلمان شهری خواستار صادرات توان فنی،علمی و مهندسی ایران به عمان شد که می‌تواند حلقه ارتباط با بدنه فعال و نخبگان کشورعمان باشند تا ضمن وسعت بخشیدن به نگاه‌ها، اشتياق به توسعه در روابط را رقم بزند.

استاندار سیستان وبلوچستان گفت: ایجاد کمیته مشترك بين استان‌های جنوبی كشور شامل بوشهر، سيستان و بلوچستان و هرمزگان با کشور عمان ضرورت دارد تا با موضع واحد نقش فعالی را با اين كشور پيش بگيريم. هاشمی معتقد است ظرفيت فرهنگی ما با عمان نبايد تحت الشعاع ظرفیت اقتصادی ضعیف شمرده شود بنابراین با اعزام تیم‌های هنری و ورزشی باید به تقویت روابط بیندیشیم. به گفته وی تهیه یک نقشه راه مورد توافق سه استان متناسب با منافع ملی در ارتباط با كشور عمان ضرورت دارد. هاشمی تصریح کرد: اتاق بازرگانی ايران و عمان بايد به مثلث ايران –افغانستان  -  عمان و مثلث ايران –پاكستان  - عمان  با هدف توسعه روابط منطقه‌ای توجه کند. وی برگزاری نمايشگاه ايران و عمان را در راستای شناخت ظرفيت‌های استان در بخشهای مختلف مهم برشمرد که در توسعه روابط بین تجار و بازرگانان ۲ کشور نقش دارد.

استاندار بیان کرد: نیازاست تفاهم نامه‌ای بين اتاق بازرگانی ايران و عمان، سيستان و بلوچستان و استانداری با هدف دستيابی به مرحله‌ای از نقش در صادرات و توسعه روابط منعقد شود. مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: افزون بر یک میلیارد تن ذخائر معدنی در استان وجود دارد که این مساله ‌می‌تواند در تجارت میان ایران و عمان تاثیر به سزایی داشته باشد. ماندانا زنگنه اظهار داشت: با توجه به موقعیت راهبردی بندر چابهار واقع در جنوب سیستان و بلوچستان، بازرگانان زیادی تمایل به سرمایه گذاری در این بندر دارند. وی تصریح کرد: سیستان و بلوچستان از طریق بندر چابهار ‌می‌تواند تمام نیازهای عمان در بخش کشاورزی را تامین کند بنابر این نیاز است تا سرمایه گذاران به این بخش ورود جدی تری داشته باشند. وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان در زمینه تولید محصولات گرمسیری ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد که از این ظرفیت‌ها می‌توان برای صادرات به کشور عمان استفاده کرد.



  کد خبر : 3093
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :